מהו ניקיון משרדים אקולוגי?

בשנים האחרונות, הלכה וגברה המודעות בעולם לשמירה על איכות הסביבה. כך, המגמה "הירוקה" משתלטת על לא מעט מתחומי החיים, כשגם ניקיון משרדים אינו יוצא מכלל זה.

למעשה, העובדות מראות כי ניקיון משרדים אקולוגי נחשב לנפוץ ביותר כיום, והוא מכיל בתוכו יתרונות רבים.

אנחנו נתייחס כאן למאפיינים של ניקיון משרדים מהסוג הזה, ונראה לכם כיצד ניתן לבחור את בעל המקצוע האיכותי ביותר.

מהו ניקיון אקולוגי?

ברמה הכללית, ניקיון משרדים אקולוגי הוא כזה המבוסס על חומרים טבעיים, כלומר, כאלה שאינם כימיים. בכך, ברור שכל החסרונות המהותיים של החומרים הכימיים והרעילים מתבטלים להם: בין אם המדובר הוא בחלחול למי התהום ולזיהומם, בהרעלה אפשרית של ילדים קטנים ובעלי חיים או אפילו בריח לא נעים, המלווה את המשרד ימים ארוכים לאחר הניקיון.

חשוב להדגיש כי ישנו מגוון רחב ביותר של חומרי ניקיון טבעיים. כמעט בכל המקרים, אלה יהיו עשויים מתרכובות שונות, צמחיות בחלקן, אשר פותחו בתנאים מחמירים ביותר במעבדות.

המאפיין העיקרי של חומרים אלה נוגע להתפרקותם המהירה, להבדיל מאלה ה"מצטיינים" ברמות גבוהות ביותר של כימיקליים.

במילים אחרות: החומרים לא נשארים באוויר, לא מזהמים את הסביבה, מותירים ריח נעים ולא מסכנים את האדם העובד במשרד.

סוגיית היעילות

פעם, היו שהאמינו כי חומרי הניקיון האקולוגיים מבצעים עבודה יעילה הרבה פחות מאלה המסורתיים. כך, החשדנות שנכנסת לתמונה בכל פעם ששומעים על ניסיון לתרום לסביבה, פעלה גם כאן.

החשש היה מחומרים אשר אינם באמת יעילים לסביבה, או לכל הפחות כאלה שאינם עושים את עבודתם – היא ניקיון משרדים – נאמנה.

כיום, ברור שמחשבות מסוג זה חוטאות לאמת. אינספור בדיקות נערכו במרוצת השנים, והן הובילו למסקנה חד משמעית: לא רק שחומרי הניקיון האקולוגיים אינם נופלים מהחומרים הכימיים, אלא שאחוז ניכר מהם מצטיין ביעילות גדולה עוד יותר.

לא צריך להקריב כאן, למעשה, דבר וחצי דבר לצורך השמירה על הסביבה, וניתן לעשות זאת תוך שמירה מוחלטת על ניקיון המשרד או הבית.

ומה לגבי המחיר?

כאשר החל השימוש בחומרי ניקיון אקולוגיים, היו אלה נדירים באופן יחסי. הדבר נתן את אותותיו גם לגבי תג המחיר, שהיה גבוה בעשרות מונים מחומרי הניקיון הרגילים.

כתוצאה, רבים בחרו להתבסס על החומרים המסורתיים יותר, ולו עקב החיסכון הכלכלי האפשרי של כך. אלה שהמהפכה הטכנולוגית, כמו גם ההתגברות של המודעות לסביבה ולכדור הארץ, שינו את חוקי המשחק, והביאו להוזלה משמעותית במחירי חומרי הניקיון האקולוגיים.

כיום, העובדות מראות כי ניקיון משרדים אקולוגיים אינו יקר יותר, בשום אופן, מאשר זה המבוסס על החומרים הרעילים.

בנוסף על כך, הרי שהתחרות הגוברת בתחום הניקיון בישראל בכלל, והניקיון האקולוגי בפרט, הביאו לירידת מחירים משמעותית – ככה זה כשהאתגר העיקרי הוא ללכוד את תשומת הלב של כל לקוח ולקוח.

כך עושים זאת נכון

כל משרד חייב לתת את מלוא תשומת הלב לניקיון שלו. אחרי הכול, פוטנציאל הזוהמה בו רחב בכל קנה מידה, וברוב המקרים אין בנמצא עובד שיוכל לבצע את עבודת הניקיון באופן תדיר.

התוצאה היא לכלוך הנופל אל בין הכיסאות, תרתי משמע, וידיעה כי רק פנייה לחברה המציעה שירותי ניקיון משרדים יכולה לשמור על הסדר.

כאשר בוחרים חברת ניקיון, רצוי לבדוק את תחומי הפעילות שלה. העובדה שהיא פועלת בשיטה אקולוגית אינה מספיקה, כמובן. חיוני לראות האם היא אכן נחשבת למקצועית בניקיון משרדים – משימה מורכבת פי כמה מאשר ניקיון בתים פרטיים, למשל.

בחינת הניסיון שלה בתחום, כמו גם מאגר הלקוחות שלה, יוכלו בוודאי לסייע למצוא את התשובות לשאלות החשובות האלה.