ניקיון 365

ניקוי שטיח אפגני

ניקוי שטיח אפגני

שטיח אפגני הינו השטיח היוקרתי ביותר שקיים כיום בשוק, זאת משום שהוא שטיח שמגיע מהיסטוריה עשירה של מסורת ועבודת יד,

שמתבטאת בדוגמאות ייחודיות וצבעים מרהיבים האופייניים לשטיח זה. מחירו של שטיח אינו זול ולכן מבטא טעם יוקרתי.

מסורות זו החלו באפגניסטן, אך אפשר למצוא אותן גם באזורים אליהן עברו תושבים, כמו איראן, טורקמניסטן, אוזבקיסטן וצפון סין.

מסורת שטיח אפגני

זהו שטיח שהתפתח מתוך מסורת, שימוש בדוגמאות החוזרות על עצמן ובצבעים אופייניים לאזורים מהם הגיע, של גווני חום עד צהוב וניתן למצוא גם גוונים של אדום.

שטיח אפגני מיוצר בעבודת יד שהועברה בטכניקה מסורתית מדור לדור, עשוי מצמר טהור שמגיע לרוב מכבשים, זהו שטיח בעל צפיפות חומר הגבוהה ביותר אפילו מהשטיח הפרסי.

השטיח האפגני עלה לפופולריות גדולה מאוד בשנים האחרונות בישראל וניתן למצוא אותו בגדלים שונים מוסיף חום ויוקרה לחדרי מגורים, חללי משרדים, גלריות ואפילו מקשטים קירות.

איך מבצעים ניקוי שטיח אפגני?

משום איכותו הגבוהה בשל צפיפות החומר ובשל העובדה שעשוי מצמר שהינו חומר טבעי, הנקיון והתחזוקה שלו הם משמעותיים מאוד כדי לשמור על האיכויות הייחודיות של שטיח יוקרתי שכזה.

לצורך תחזוקה שוטפת, כדאי לנער אותו אחת לשבוע על מנת לאוורר אותו ולהוציא ממנו לכלוך גס ושכבה של אבק בטרם תשקע עמוק אל הסיבים.

ניקוי שטיח אפגני על ידי שאיבה בשואב אבק ביתי חזק לא מומלצת, שכן שאיבה כזו עלולה לפגוע בסיבים של השטיח ולאורך זמן אף לגרום לשחיקה או לקרעים.

ניתן לבצע שאיבה על ידי שואב בעוצמה בינונית אך להקפיד לא לשאוב את השוליים באם יש להם פרנזים, שכן אלו עלולים להיפרם ולגרום לקרע.

דרך נוספת היא שימוש במטאטא בעל סיבים רכים כדי להוריד פרורים קטנים של לכלוך לפני שהם שוקעים לתוך הסיבים.

אחת לשלושה חודשים מומלץ להפוך את השטיח ולהשאיר אותו כמה ימים, תוך דריכה עליו עם רגליים ללא נעליים אך עם גרביים, זאת על מנת להוציא חול ואבק.

אנו ממליצים כחלק משגרת תחזוקה לדאוג לניקוי שטיח אפגני או ניקוי מזרונים על ידי חברת ניקיון מקצועית, המתמחה בשטיחים אפגניים.

מחירים מפתיעים - צרו קשר: