ניקיון משרד בינוני עד גדול

משרדים, ממש כמו דירות או בתי מגורים, יכולים להיות קטנים (אפילו קטנים מאוד), בינוניים ולעיתים גם עצומים וגדולים. גודלו של המשרד בהחלט משפיע על הרושם שהוא משאיר על הלקוחות, אך יש לו משמעות חשובה לא פחות גם בהקשר של הניקיון.

במשרדים בינוניים, שלא לדבר על משרדים גדולים, תדירות הניקיון תהיה גבוהה הרבה יותר לעומת תדירות הניקיון של משרד קטן יחסית. גם מספר העובדים ושיטות הניקיון של עובדי ניקיון במשרד בינוני וגדול עשויים להיות שונים למדי.

ניקיון יום יומי

משרדים בינוניים וגדולים מהווים מקום עבודה לצוות עובדים גדול, לעיתים גדול עד מאוד. לא משנה אם מדובר במרכז אדמיניסטרציה של רשת מרכולים, משרד עורכי דין וותיק או משרד של חברה מובילה לעיצוב גרפי, מבחינת ניקיון – בכל אלה צריכים לבצע ניקיון שוטף בקנה מידה נרחב למדי.

בכל משרד ראוי לשמו יש לשמור על אווירה של סדר וניקיון ואת זאת משיגים באמצעות פעולות ניקיון יום יומיות. יש צורך בריקון תכוף של פחים, יש צורך לטפל בקפה שנשפך, באבק ולכלוך שקיומם מפריע לקיום ישיבה כהלכה.

לא פחות חשוב – יש תמיד לדאוג לניקיון מא' ועד ת' של אזור הכניסה למשרד, של עמדת פקידי הקבלה, של האזור שבו ממתינים לקוחות פוטנציאלים.

משרד גדול או בינוני שייראה מוזנח או לא נקי מספיק יותיר רושם רע מאוד על כל לקוח. משרד מטונף או כזה שהשטיחים שבו מלאים אבק יצור אי נוחות בקרב העובדים, מה שעשוי בהחלט להשפיע על פריון העבודה.

מראה נקי, מטופח ומתוחזק יוצר רושם בל יימחה ומכיוון שהמשרד הגדול והפעיל מהווה בית שני לאנשים רבים כל כך שמבלים בו שעות רבות מדי יום – ניקיון בכל יום ולעיתים גם כמה פעמים ביום הינו, ללא ספק, הכרחי.

עובד אחד או וצוות עובדים?

בעוד שבמשרד קטן ניתן להסתפק בעובד ניקיון יחיד, לעיתים אפילו כזה שמגיע רק פעם, פעמיים או שלוש בשבוע, במשרד בינוני או גדול אין זה מספיק.

למשרד קטן או קטן – בינוני, פועל ניקיון אחד חרוץ במיוחד עשוי להספיק אך במשרד גדול יש מקום (ואף צורך) בצוות עובדים. כאשר מדובר בתחזוקה וניקיון של בניין משרדים או על כאשר מדובר בניקיון של קומפלקס אדמיניסטרטיבי, אין זה נדיר שנחוצים אפילו כמה צוותי עבודה במקביל.

לעיתים, ישנה חלוקה פנימית בתוך צוותי העבודה ולעיתים כל אחד מאנשי הצוות מבצע סוגים שונים של עבודות ניקיון – שאיבת שטיחים, ריקון פחים, ניקוי אבק, ניקוי צגי מחשב מפעם לפעם, ליצור ריח טוב במשרד, שטיפת רצפות וכן הלאה.

מקצועיות, אמינות ואיכות

ביצוע עבודת ניקיון של משרד בינוני עד גדול מחייבת תיאום, מקצועיות ואיכות נטולת פשרות. במשרד גדול, כאשר עבודת הניקיון מבוצעת במהלך יום עבודה רגיל, נחוצה עבודה של עובדי ניקיון שיודעים ובקיאים במלאכתם ויודעים כיצד לבצע אותה בלא להפריע לפעילות השוטפת או שניתן לקחת שירותי ניקיון בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות. גם כאשר קיים מנהל עבודה כגורם מפקח, הרי שחשוב מאוד שעובדי הניקיון השונים יוכלו לתפקד באופן עצמאי ובצורה טובה, כדי לספק את התוצאות הרצויות.

בחירה של חברת ניקיון לצורך תחזוקה וניקיון של משרדים בינוניים וגדולים חייבת להתבסס על מקצועיות, אמינות וכן גם ותק.

חשוב עד מאוד לוודא שמדובר בחברת ניקיון בעלת ניסיון בפרויקטים מתמשכים של ניקיון משרדים, עם עדיפות למשרדים גדולים ומובילים בתחומם.

חשוב שלצד עובדי הניקיון יהיה מערך של פיקוח ושניתן יהיה לספק מענה גם לצרכים מיוחדים או דחופים, לצד פעולות ניקיון שגרתיות ורגילות.